onsdag 27 februari 2008

Det bästa med att komma till jobbet idag var:

1. Både Johanna och Melanie utbrast "Myyyy!!!" och såg glad-glada ut. Det lönar sig att vara ledig. Jag kände mig omtyckt och älskade världen i minst en timme.

2. Allt som var fel (min chef hittar alltid fel, det finns aldrig något som inte är fel) och som varit fel under de närmsta 9 dagarna var inte och kunde omöjligt vara mitt fel då jag varit ledig. Alltså kunde jag med lätt hjärta och glada smilband infinna mig på personalmötet (egentligen ett möte vars syfte är att påpeka alla fel och brister vi har i vårt sätt att arbeta, sannerligen upplyftande) klockan 12.00, då jag visste att jag omöjligtvis kunde anklagas för något alls. (Tji fick jag, f.ö. Min chef hittar alltid kryphål. Som att jag inte haft min namnskylt på mig de senaste två veckorna då den antingen är försvunnen eller hemma i Sarahs badrum)

3. Anna-Maria jobbade. Johanna + Melanie + Anna-Maria = världens bästa dag på jobbet.

Inga kommentarer: