lördag 3 april 2010

Idag är det påskafton. Av alla förbannade högtider Sverige svänger med så är påsken min absoluta favorit. Missförstå mig rätt: jag gillar ingen annan högtid men finner påsken ganska trevlig. Det är små gula grejer överallt som man kan få missta för sol och folk är glada och ångestbefriade i all sin påskighet.

Naturligtvis skulle helvetesfärden till mamma mitt ute i ingenstans inte bara vara lika dryg som vanligt. Bussen passar på att få trippelpunktering och där blir jag stående, 45 minuter på motorvägen 5 kilometer från Vellinge Ängar. Ja, jag var (läs: är. Jag är trots allt långsint) bitter, men jag vågade inte sitta inne i bussen för den gungade och hade sig och det var förbannat kallt ute. Hade jag vetat att jag skulle spendera min eftermiddag på en blåsig motorväg hade jag naturligtvis klätt mig lite mindre optimistiskt.

Just det, jag betalade nyss räkningar. Kvarstående saldo är svindlande 946 kronor. Menesåatteh: GLAD PÅSK PÅREJ!

Inga kommentarer: