tisdag 9 februari 2010

Sista kvallen i Colva blev lite tokig. Vi gick till Kentuckee med installningen att ata nagot litet, ta en avskeds-ol, onska en lat eller tva och sedan ga hem. Innan jag vet ordet av hor jag mig sjalv glatt saga "JA, TEQUILARACE!" och fick darmed vara precis sa bakfull som jag fortjanade pa bussresan (utan stotdampare) till Palolem morgonen darpa.

Men trots radande bakfylla gick bussresan bra, aven om vi kanske hade lite for lite tillforlit i mitt val av buss i Margao till Palolem. Men ratt blev det och fram kom vi. Bussystemet ar ytterst intressant i Indien. Man visslar (tur for en okunnig visslare som mig att nagon annan kan vissla at mig) nar man skall av och hoppar i princip av i farten, och hallplatser ar mest for syns skull, for du kan hoppa pa och av precis vart fan du vill!

Nar vi kom fram fick vi snabbt tag i en sot liten coco-hut precis vid havet, och kan nu fran balkongen stillsamt se solen ga ner over havet och ta ett dopp precis nar vi kanner for det. Det ar fantastiskt vacker har, och imorse tog vi en tur for att titta pa delfiner tillsammans med Natali och Emma. My & Pia: i varningszonen for att tas for charterturister!

1 kommentar:

Therese Vorbau sa...

Det är okej att vara lite charter.