lördag 1 augusti 2009

Igår höll Mi låda. Jag inser nu, så här i efterhand, mitt misstag. Man skall aldrig ta med sig en hel bag in box till en tillställning - hur törstig du än är. Varför?
1: Det är klokt att låta alkoholen ta slut innan lusten att förtära den gör det. Annars mår du som undertecknad gör idag.
2: Du orkar aldrig hålla koll på en så stor låda en hel kväll. Alltså är du inte ensam om att förtära din lilla röda.
Men inte är jag bitter! Nej för tusan, jag skall för fem minuter sedan stå redo att gå till Anna P och fika. Schulmans söta lilla pappablogg har upphållt mig en kvart för länge. Det är fint att ha hans bloggosfär tillbaka i mitt liv igen. Han fattades mig, utan att jag ens har märkt det.

Det är ny månad. Augusti och snart står hösten för dörren. Jag vet, jag vet, man får inte säga så när man befinner sig i Sommarmånaden Augusti. Men jag gör det ändå. Det ska bli skönt med höst och färg och åh, jo, nog känner jag för höst alltid.

Inga kommentarer: