onsdag 22 april 2009

Idag har jag och min lilla bög fikat hemma hos mamma. Den egentliga anledningen var en Dalí bok samt projekt "Rädda vinylerna", men vi hann inte ens in genom dörren innan mamma utbrast "Har ni bråttom? Hinner jag gå till Konsum och köpa fika?"
Efter fikan betedde sig mamma och jag som vi vanligtvis gör när vi ska dela upp saker, i detta fall vinyler och en Boijesamling (Som jag fick i födelsedagspresent av henne själv när jag fyllde 18, som hon nu påstod var hennes sedan länge. Jag vann slaget genom att visa året den trycktes). Vinyluppdelningen pågick under vilda "DEN ÄR FAKTISKT MIN!" och "mamma, fåååår jag?". Får jag säga det själv äger jag numera alla de vinyler jag från början var berättigad men har fått slåss för.

Utöver besöket i Smygehamn har jag dragit mitt strå till stacken Trelleborg. Jag har rent finansiellt hjälp dem (enligt mig) till överlevnad. Jag äger nu två nya böcker samt fyra filmer. Och ett par hutlöst dyra hörlurar i en allt annat än vacker färg. Nu kommer jag hitta dem lättare. Senilbeteende, jag vet.

A. Schulmans bok är fantastisk. Jag blev tvungen att pausa Gardells "Om Gud", jag var helt enkelt tvungen. Tycka vad man vill om Alex, men skriva, det kan han.

Inga kommentarer: