måndag 20 april 2009

Idag frågade en till synes fullt frisk Stockholmare "ursäkta, är det lax i fruktsalladen?" varpå jag började skratta eftersom jag var övertygad om att han skämtade. Av minen att döma var så inte fallet och jag fick ursäkta mig och förklara att lax inte hör hemma i en fruktsallad, i alla fall inte i vår.

Igår fick jag frågan "den vegetariska hamburgaren... är det kött i den?" Jag vet i ärlighetens namn inte vart mänskligheten är på väg. Jag fick en flashback till Landvetter-tiden och jag fick frågan "Är det gris i kycklingen?"

När dagarna är kändisfria gör mina små resenärer allt för att inte göra dem tråkiga - och lyckas. Mina gamla lärare reste på klassresa till Polen idag. De drack kaffe och Roland tog i hand. Fint!

3 kommentarer:

Tess sa...

jag saknar dig ! jag ska ringa så fort det lugnar sig i skolan och då vill jag sitta i solen och dricka kaffe med dig. <3

christel sa...

haha, ibland undrar man vad folk tänker med

Fyndhörnan sa...

Näe! Vilka fick du träffa? ps. svar i min blogg. ds.