torsdag 31 december 2009

Förlåt bloggen, jag kan inte skilja mig från dig än.

Min blogg är fin. Som en vän som påminner mig om vad fan jag håller på med. Det är klart att jag inte kan överge den såhär ett par timmar innan 2010. Vi har varit med om för mycket tillsammans, bloggen och jag, för att vi inte ska inviga det nya året tillsammans.

2009 har inneburit så otroligt mycket. Jag lovade mig själv att det skulle bli ett förbannat bra år. Det är ganska mycket begärt av en manodepressiv människa. Och ändå lyckades jag.

2009:

Jag lämnar Kiviksgatan och flyttar in på Södra Förstadsgatan och har där funnit världens finaste sambo.

Debaser (officiellt mitt andra hem 2009) kan sammanfattas med följande:
"Det är inte första gången jag trillat hem, full som en kastrull, och tubat något helt obegripligt. Inatt hade jag tubat Goodbye my lover (som ju vanligtvis är min bästa förfestlåt) och somnat. Vad tänkte jag? Vad kände jag? Kände jag?"

Frits bankar på min dörr mitt i natten och tvångsskedar med mig tills jag ska jobba. Är det verkligen 11 månader sen? Det känns som igår och jag är så tacksam att han gjorde det. Morgonen efter lärde jag känna Anna P som varit mitt ljus och min stora glädje det här året.

En bild säger mer än 1000000 ord. 2009 var bara början på något utav det mest destruktiva jag utsatt mig för i hela mitt liv:+ Samboskapet flyttar till Barack Ohmama alldeles för länge. Och jag har nog min absolut mest ledsna period någonsin i februari.

Jag spenderade fantastiskt mycket tid i Göteborg tillsammans med min underbara Anna-Maria. 90-talsfesten satte ribban högt för alla kommande fester och ändå har dem bara fortsatt att bli bättre, och bättre, och bättre.

Jag började min McBeal-box samling. Den är fortfarande inte komplett av den enkla anledningen att man inte kan köpa de två sista säsongerna i samma utgåva som jag har. Det stör mig fortfarande.

Alex Schulman gjorde författardebut och jag är fortfarande förtrollad.

Mi säger:
Du är nog den enda jag tycker om som är som du
Mi säger:
Och jag tycker ändå om dig riktigt mycket
Mi säger:
fastän du är så .. ojag

Placebo och Siesta med min fina Johanna.

Carlsberg bjöd på gratisfest på KB. Varken jag, mina arbetskamrater eller Carlsberg lär vara missnöjda ens om 10 år. Jag träffade kocken och fick ett gediget skrapsår på knät.

Karolina kom hem från Barcelona och jag blev fullare än jag varit på länge, trillade av en pakethållare på väg till Secret Wars och var brutalt skadad i två veckor. 2009 var året då jag fann min vapendragare i Karolina och är än idag tacksam över att hon finns.

Skägget. Skägget är 2009.

Bokade biljetten till Indien (och idag är det 16 dagar kvar. Jag erkänner att jag aldrig trodde att dagen skulle komma då vi bokade biljetten och nu är den snart här. Herregud.)

Jag hade min första betalada semester någonsin och kan inte påstå att jag är missnöjd med hur jag spenderade den. Det rann iväg pengar och jag var full mer än jag var nykter, men fy tusan vilken semester sedan!

Gjorde min Way Out West-debut som var bland det bästa jag upplevt och aldrig kommer Band of Horses låta så fint som då.

Jag åkte till Stockholm två gånger och har därmed satt nytt Stockholmsrekord. Såg Coldplay med Therese som var den bästa livespelning jag sett i hela mitt liv.

Satte mig själv på ett tåg till Sundsvall och hälsade på min fina Schalgersessa som bara betytt mer och mer för var månad som gått det här året.

Smålandsdestruktiviteten är också 2009, mycket.


Vi ser till att 2010 blir mindre destruktivitet och ännu mer dans, Debaser och fylla. För att inte tala om INDIEN.
HEJDÅ 2009, TJENA 2010!

3 kommentarer:

Alfred sa...

men gud, klart du inte ska skilja dig från bloggen, och klart att det ska bli mer debaser, fylla och du och jag emil! kärlek i stora lass, alfred.

Oscar sa...

Jag älskar den här bloggen så hämningslöst.

Mi sa...

JAG FICK VARA MED OCH AR RORD :D Hoppas att resan blir allt ni hoppats pa och mycket mer! Allt ar iof battre an att vara hemma. SAKNAR DIG LUKE! ta hand om varandra /Luke's motheeeeeer