torsdag 12 november 2009

Minuten jag satte mig på tåget i Malmö fick jag sällskap av en rakt igenom artig och trevlig man. Han frågade om jag fick mycket plats nog, om det störde att han använde sin dator trots den sena timmen, om jag ville låna en hörlur och lyssna på klassisk musik för det fanns så många vackra stycken att åka tåg till. Fråga: Varför använder denna fantastiska man en hel flaska tung parfym klockan 23.08 när han ska åka tåg i 7 timmar? Det finns inget svar då han var så rar att jag inte kunde fråga, och tack vare hans stank sövdes jag in och sov större delen av resan, med Bach i ena örat.

Nu sitter jag på tåg #2 och har precis åkt förbi Gävle, tittade nyfiket ut genom fönstret och kan konstatera efter min korta men genomgående analys att det ser idylliskt och mysigt ut. Karolina, jag tänkte på dig!

1 kommentar:

Fyndhörnan sa...

Jag vill också vara på väg uppåt! Ska åka nästa vecka :)