tisdag 20 oktober 2009

Min röst är borta. Den har varit försvunnen sedan i torsdags och jag saknar den. Något annat som är borta är min badge. Detta är så ångestframkallande att jag går runt med konstant magont. Jag har letat lägenheten uppifrån och ner, nerifrån och upp, dammsugit vrå för vrå, tömt tvättkorgen, kollat mösshyllan, slängt ut alla sjalarna, rivit ut min garderob plagg för plagg, känt igenom alla skor, packat upp de nerpackade sommarjackorna och känt igenom alla fickorna, vädrat alla mattorna i hopp om att finna den mosad under dem, letat upp varenda väska jag äger och funnit mycket intressant men inte min badge, kollat under soffan och bakom kuddarna, kikat snabbt i frys och uppgivet i kyl (man vet aldrig med mig), dragit ut hyllor och lådor och slutligen dragit sängen runt hela rummet samt renbäddat för att kolla om den eventuellt hamnat inuti/under lakanen. KAN NI KOMMA PÅ FLER STÄLLEN? INTE JAG HELLER.

Inga kommentarer: