torsdag 24 september 2009

if you don't love me, let me go

Jag orkar inte se ljuset längre, det finns för lite av det. Jag vill bli bländad. Jag ska lära mig att prioritera. Vårda de relationer som gör mig lycklig. Alltså sluta hänga mig fast med lust och fägring stor i de sedan länge döda relationerna under tiden som jag glömmer bort de som faktiskt gör mig lycklig. Det är en klok insikt, jag ska bara klara av att infria mitt löfte till mig själv:

inte. höra. av. sig. mer.

Och kanske vill jag inte inse att det jag just insett är det mest kloka och friska beslut jag tagit på länge. Det gör ont och en hel armé håller på att riva mina bärande väggar och rämna hela mitt inre med marken. Men det är min armé och mitt beslut. Så tills Du hör av dig som omväxling:

ursäkta röran, jag bygger om.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är enkelt att tänka klok, men svårt att vara, som någon säkert sade!