onsdag 24 december 2008

Min vän i juletider.

VÄRLDSBÄSTA AMEL, JAG ÄLSKAR DIG, GUDARNA SKA VETA ATT JAG ÄLSKAR DIG.

amel säger:
MY
amel säger:
ÄNTLIGEN
My säger:
haha va
amel säger:
vad vore julen utan dig?! jag var livrädd att du inte skulle logga in. då kanske jag hade behövt ringa. och som vi båda vet förstår jag skånska ganska badly.
amel säger:
haaaaaaaallååå

jag saknar amel. vi pratar alldeles för sällan. vi har firat otroligt fina jular ihop sedan 2003. första året satt han och bet av huvudet på alla skumtomtar han kom över i huset i cam för att få mig glad, andra året övervägde vi att kasta ägg på kyrkor och samtidigt väcka uppståndelse, och amel, är fin. han vet att jag hatade julen långt innan pappa dog med den. och han vet. och han förstår. amel är så himla fin.

mamma gav mig det finaste hon kunnat ge mig i julklapp. hon bad helt enkelt mats följa med henne ut med dino prick två minuter i 19, och kom tillbaka när hon var säker på att över en halvtimme gått. hon vet, utan att jag behöver säga det, vad just den halvtimmen betyder för mig. trettio minuter, en enda dag om året, när jag är så nära pappa att jag faktiskt skulle kunna röra honom om jag vågat vända ansiktet från tvn. tack mamma, och tack svt, för karl-bertil.

JAG HAR NÄRT EN KOMMUNIST VID MIN BARM!

Inga kommentarer: