onsdag 17 december 2008

Dagens fina!

Jag och Gandhi för 2 år sen


Idag är en händelserik dag. Skall snart möta upp Stina och försöka hitta en present till Mi. Sen skall jag återigen ta bussen till Trelleborg för att träffa Therese. Jag har blivit Malmöbekväm, jag avskyr att åka 146. Fast, vem gör inte det, bekväm eller ej? Inte ens min nygamla musik på iPoden kan rädda mig från vad som väntar.

Jag har en ny bok som sällskap, i alla fall. Shantaram tog olyckligtvis slut. Jag vet, det var oundvikligt. Men det känns som att ett långt och kärleksfyllt förhållande har tagit slut. Det känns som att jag aldrig kommer kunna älska en berättelse igen. Min nya bok är en slags rebound. Att lita på Mister Pip, otroligt söt och förskräcklig liten bok.

1 kommentar:

Fyndhörnan sa...

Vilken lyckad outfit. Undrar var jag har de brillorna?