tisdag 9 september 2008

Har nyss läst ut en av mina nya favoritböcker. Det nakna hjärtat av Lisa Tucker. Låter väldigt mesig och ovärd din tid i läsning, men åh. LÄS. Har en diskussion med Daniel huruvida det är rätt eller fel att slänga böcker. (Pocket då, inbundna är inget att diskutera) Han påstod att slänga är lika illa som bokbål. Själv anser jag att böcker som blir eldade i t.ex en brasa kan fylla ett större syfte än att bara slänga dem. Då kontrade han med "nu talar jag i och för sig om bokbål á la Hitler, My". ÄSCH! Frågan är dock fortfarande: är det moraliskt rätt av mig som väluppfostrad bokuppfödare att bara slänga en massa böcker som jag inte hittar någon annan rättfärdig ägare till?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, nej, NEJ! Man slänger INTE böcker! Inte under några som helst omständigheter! Och bokbål, att du ens tänker tanken!
Det borde införas en lagparagraf som skyddar kulturarv från vandalism modell djurplågeri...