onsdag 9 juli 2008

fuschian dog. jag skyller allt på solen. allt. den ersattes kallblodigt av två gratis tomatplantor (tack gustav adolfs torg) som säkert kommer gå samma väg till mötes om inte marianne tar sitt pick och pack och flyttar in snart och sköter om dem.
lyssnar på billie the vision och befinner mig i ett synnerligen emotionellt tillstånd (jätteovanligt, jag vet!) läser en andra bok av mats strandberg och kan konstatera att jag faktiskt älskar honom. mer feelgood och underbart kan det inte bli. på tal om bögar saknar jag oscar och på tal om böcker så är min bok-Pia på jobbet världens mest belästa människa. hon kommer två gånger i veckan och vi hittar alltid tid att gå igenom vilka nya böcker hon har med sig till kiosken i utbyte mot en cappucino som jag med glädje gör. sen behöver vi inte skrika om att jag får fler läs-ex än alla andra får dela på under en månad (det är faktiskt bara jag som uppskattar dem på riktigt. det är i alla fall vårt argument ifall någon skulle komma på oss.) klockan är 22:52 och jag är ruskigt sugen på kaffe. bryggaren kallar. (påminn mig om att mitt nästa nyårslöfte är att tvärt byta favoritgenre och sluta lyssna på deppindie och deppop.)

Inga kommentarer: